niedziela, 1 stycznia 2012

Porządki w Archiwach cz.1

Całkiem przypadkiem i niespodziewanie dostałem od mojej ukochanej przyjaciółki na kilka dni całą kolekcję wspaniałej można by powiedzieć superprodukcji: Final Destination (Oszukać Przenaczenie). Całość to pięć krążków DVD5, film jest bardzo dobry, niektóre części są lepsze niektóre gorsze, ale ogólnie wypadają świetnie. Postanowiłem sobie je wszystkie zaarchiwizować na jednym krążku DVD. Części jest 5, więc średnio przypada jakieś 896MB na film 1/5DVD. Do kodowania oczywiście wykorzystam MeGUI, wg. mnie nie ma lepszego i tak elastycznego narzędzia transkodującego. Zależy mi na b.dobrej jakości, jako kodek posłuży mi x264 ponieważ xvid mnie w ogóle nie zadawala i nie poradzi sobie z oryginalną rozdzielczość anamorphic, czyli 720x480px 16:9. Dobrze znany zapewne wszystkim xvid jest w porządku, ale rozdzielczości trzeba obniżać do 576x320px żeby jakoś wyglądał potem materiał video.

Specjalnie na potrzeby tej paczki filmowej stworzyłem dwa nowe profile dla MeGui, audio i video (można je także znaleźć na światowym forum [www.doom9.org] pod nazwą power.T):

x264 HighQuality GrainMovie 1/5DVD 896MB        <- kliknij i pobierz (profil VIDEO)
AAC Dolby ProLogic II 96kbps 2ch downmix          <- kliknij i pobierz (profil AUDIO)



Profil VIDEO wykorzystuje kodek x264, koduje video z niewielkim ziarnem, b.przyjemnie ogląda się taki obraz, jest pozbawiony artefaktów, AVC-Level 4.1 zapewni kompatybilność z takim urządzeniami jak wbudowane dekodery w telewizory HDTV (LCD Samsung, LG), media-box (wszelkiego rodzaju MediaPlayer SD i HD), macierz kwantyzatorów ustawiona jest na JVT, można zmienić na FLAT lub MQ powerT (jeśli ktoś taką posiada). Kodowanie odbywa się tradycyjnie w dwóch przebiegach żeby zapewnić wyśmienitą jakość ruchu.

Profil AUDIO wykorzystuje kodek AAC, dźwięk w zależności od źródła poddawany jest downmix do 2ch (ponieważ nie posiadam sprzętu HiFi 5.1), ale z zachowaniem kanałów na 2 ścieżkach w Dolby ProLogic II z bitrate 96kbps (tyle wystarczy) - idealnie brzmi to na słuchawkach i glośnikach surround odbiornika TV.

Brak komentarzy:

Prześlij komentarz