niedziela, 27 listopada 2011

Eraser

Dzisiaj miałem trochę czasu, postanowiłem posprzątać trochę na dysku twardym. Po godzinie czasu, nazbierało się ponad 50GB plików do usunięcia, w sumie można to zrobić w prosty sposób, przenieść do kosza :) Tak też zrobiłem tylko co dalej, wyczyszczenie kosza to tylko logiczne zadanie, fizycznie pliki nadal pozostają na dysku do czasu ich nadpisania, za pomocą nawet najprościejszej aplikacji jaką jest RECUVA można je odzyskać. Z pomocą przychodzi darmowe narzędzie ERASER, istnieją już jego nowe wersje ale najbardziej mi przypadł do gustu oznaczony numerkiem v5.7 - jest idealny :) Do czego służy? a mianowicie fizycznie wg. zadanego algorytmu nadpisuje pliki (całe katalogi) do usunięcia, jest to zadanie w zależności od wybranego sposobu bardzo szybkie lub bardzo czasochłonne, można iść na kompromis i wybrać metodę: US DOD ... 3 passes. Po takim zabiegu już żaden zaawansowany soft nie wykaże co mieliśmy na twardzielu.

Pobierz: ERASER v5.7 (z mojego serwera)

Screenshots



Brak komentarzy:

Prześlij komentarz